کابل شیلدار و ویژگی شیلد در کابل

کابل شیلدار و ویژگی شیلد در کابل:

کابل شیلدار کابلی با ساختار تشکیل دهنده پایه ای ساده به اضافه لایه و یا لایه هایی بافته شده از جنس فلزهای گوناگون با عنوان شیلد می باشد که جهت حفاظت محتوا و اطلاعات موجود کابل در مقابل اختلالات احتمالی الکتریکی و مکانیکی کابل و کاهش احتمال خطای کابل استفاده می شود.

جنس شیلد استفاده شده غالباً از فلز مس و به ندرت از فلز آلومینیوم می باشد که هردو فلز از رسانایی بالایی برخوردار می باشند. به طور خلاصه شیلد موجب عملکرد صحیح کابل مصرفی ما می شود.

کابل شیلدار و ویژگی شیلد در کابل:

کابل شیلدار و ویژگی شیلد در کابل:

یکی از مهم‌ ترین ابزار انتقال انرژی و داده‌ ها در جهان امروز کابل‌ های مختلف است. امروزه انرژی الکتریکی پر مصرف‌ ترین انرژی در دنیاست و هیچ نقطه‌ای از دنیا بدون آن قابل تصور نیست. انتقال انرژی الکتریکی و انتقال داده‌ها هم بدون وجود کابل‌های برق، مانند کابل قدرت شیلدار ممکن نیست. Shield در زبان انگلیسی به معنای سپر و محافظ است. در واقع کابل شیلددار به معنای کابلی است که دارای سپر محافظتی از جنس مس یا ماده دیگر در داخلِ کابل است.

انواع کابل قدرت شیلدار در تابلوهای توزیع برق، نیروگاه‌های برق، کنتورهای برق خانگی و روشنایی خیابان و… کاربرد دارد. همچنین از کابل قدرت شیلدار می‌توان در زیر خاک، درون آب و هر جایی استفاده کرد که نیازمند حفاظت الکتریکی و مکانیکی بیشتری است. مجتمع صنایع سیم و کابل آرین ابهر یکی از تولیدکنندگان انواع کابل شیلددار است که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارد.

کاربرد شیلد یا سپر محافظتی در کابل قدرت شیلدار

هنگامی که انواع کابل‌ها در کنار کابل‌های پرقدرت برق و نویزهای الکتریکی قرار بگیرند، نمی‌توانند داده‌ها را به‌طور کامل انتقال دهند و بسیاری از سیگنال‌ها نیمه‌کاره منتقل می‌شوند. بودن شیلدهای مسی شدت ولتاژ را کنترل می‌کند و باعث می‌شود در هر شرایطی ولتاژی پایدار در دسترس باشد. یکی دیگر از کاربردهای شیلد کم کردن از شدت اختلال‌های رادیویی و شوک‌های الکتریکی است. همچنین در فضای آزاد، زیرِ آب و زیرِ زمین که باعث فرسودگی سریع کابل‌ها می‌شود نیز از کابل شیلددار استفاده می‌شود.

باتوجه بر ویژگی کارآمد کابل های شیلدار،از این کابل ها در حوزه صنعت برق و الکترونیک به وفور استفاده می شود وبرای انتقال قدرت در شبکه های فشار متوسط وفشار قوی همانگونه که در سطور بالاتر ذکر شد وجود شیلد در کابل های فشار قوی ضروری می باشد. کابل های شیلدار هم به صورت دفنی در زیر خاک و هم به صورت هوایی نصب میشوند. این کابل ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند وهنگام اصابت با زمین یا در مقابل فشار مکانیکی از رخداد پدیده برق گرفتگی جلوگیری میکنند. از کابل های شیلدار درامور مختلفی از جمله سنسورهای اعلام حریق،دستگاه های آزمایشگاهی و به عنوان رابط میان اجزای یک سیستم در خطوط تولید مصرف می شود.

انواع کابل های شیلدار موجود در صنعت برق:

این کابل ها در بیشتر امور مربوط به برق به کار برده می شوند. کابل های شیلدار طبق اصول و استاندارد های موجود در انواع و سایزهای مختلفی ساخته می شوند که به چند دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند:

انواع کابل های شیلدار موجود در صنعت برق:

 کابل قدرت شیلدار یا NYCY

شیلد از ملزومات ساختاری کابل های قدرت براساس عملکردی که دارند،می باشد. شیلد موجب مقاومت مضاعف کابل های قدرت می باشد و همین مقاومت سبب بهره گیری از کابل های قدرت شیلدار در نیروگاه های برق و برق کشی سطح خیابان ها و جاده ها می باشد.تعداد رشته‌سیم‌ها در کابل قدرت شیلدار از یک تا 61 رشته و حتی بیشتر است. کابل قدرت شیلد دار تک رشته یکی از انواع کابل‌های شیلددار است که همان‌گونه که از نامش مشخص است یک رشته سیم دارد. کاربرد کابل قدرت شیلد دار تک رشته مشابه انواع کابل قدرت شیلدار است. اما قیمت کابل شیلدار تک رشته پائین‌تر از انواع چندرشته‌ای آن است.

خصوصیات کابل قدرت شیلدار

*ولتاژ: 600 تا 1000 ولت.

*رسانا: مس آنیل‌شده مفتولی یا نیمه‌افشان.

*عایق: پلی وینیل کلراید و کامپاند A.

*شیلد: سیم مسی.

*روکش: PVC.

 کابل کنترل افشان شیلد دار یا NYSLCY

کاربرد شیلد در کابل های کنترل برای انتقال دقیق و صحیح سیگنال های کابل لازم می باشد.کابل های کنترل نوعی از کابل های فشار ضعیف می باشند و عدم استفاده از شیلد نتایج عکس استفاده از شیلد را به همراه خواهد داشت و مهم‌ترین تفاوت کابل کنترل افشان شیلد دار با انواع دیگر کابل قدرت شیلدار استفاده از برید یا مس بافته‌شده در آن است. بافت مسی در کابل کنترل افشان شیلد دار تا حد زیادی امواج الکترومغناطیسی و نویزها را کاهش می‌دهد، اما قابلیت انعطاف‌پذیری آن را ثابت نگه می‌دارد. قیمت کابل شیلدار افشان مانند دیگر کابل‌ها با توجه به تعداد رشته‌های به‌کاررفته در آن مشخص می‌شود.

ویژگی‌های کابل کنترل افشان شیلد دار

*ولتاژ: 300 تا 500 ولت.

*رسانا: مس افشان.

*عایق: کامپاند PVC.

*شیلد: مس بافته‌شده.

*روکش: PVC.

کابل شیلدار افشان و مفتولی:

شیلد کابل های افشان بافته ای از جنس فلز مس می باشد و از کابل های افشان شیلدار در تابلوهای فرمان جهت اطمینان از صحت انتقال دقیق اطلاعات کابل می باشد. شیلد به کار برده شده در کابل های مفتولی جهت کنترل دقیق و عاری از خطا نوسانات درمقابل میدان های ولتاژ قوی اطراف کابل می باشد.این کابل های شیلدار از میزان مقاومت کمتری در مقایسه با کابل های شیلدار افشان برخوردار می باشد.

پیشنهاد مطالعه : سیمهای مفتولی و نیمه افشان

کابل فشارضعیف شیلدار

کابل فشار ضعیف شیلدار برای اندازه‌گیری سیگنال‌های کنترلی در سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات کنترلی ماشین‌های صنعتی و نقاله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل‌ها را می‌توان در فضای باز، داخل زمین یا در داخل کانال نصب کرد. از مشخصات فنی کابل فشارضعیف شیلدار مقاومت آن در برابر اشعه فرابنفش و جانوران موذی است.

مشخصات فنی کابل فشارضعیف شیلدار

ولتاژ: 1.8 تا 3 کیلووات.

رسانا: مس آنیل‌شده بدون اندود.

عایق: پلی اتیلن کراسلینک شده XLPE یا PVC.

شیلد: سیم یا نوار مسی.

روکش: PE یا PVC.

کابل شیلدار با روکش شیشه ای

روکش کابل شیلدار با روکش شیشه ای از نوع PVC با انعطاف‌پذیری مناسب و مس قلع‌اندود شده است. این کابل از نفوذ امواج در محیط‌هایی که امکان نفوذ امواج مغناطیسی وجود دارد جلوگیری کند.

کابل قدرت شیلدار با هادی مسی و عایق XLPE

کابل قدرت شیلدار با هادی مسی و عایق در داخل یا خارج تاسیسات، در کانال یا داخل خاک برای تامین انرژی محیط‌های صنعتی و شبکه‌های برق محلی به کار می‌رود. عایق XLPE در این نوع کابل مقاومت دمایی بالاتری نسبت به PVC دارد.

ویژگی‌های کابل قدرت شیلدار با هادی مسی و عایق

*ولتاژ: 600 تا 1000 ولت.

*رسانا: مس.

*عایق: XLPE.

*شیلد: سیم مسی، همراه با نوار مسی هلیکس یا بدون آن.

*روکش: PVC.

در دنیای امروز کابل قدرت شیلدار یکی از اصلی‌ترین ابزارها در صنایعی است که با انتقال انرژی الکتریکی و جابه‌جایی داده‌ها در ارتباط است. هر لحظه در دنیا صدهامیلیون اطلاعات از راه کابل‌ها جابه‌جا می‌شود، و کابل قدرت شیلدار یکی از کاربردی‌ترین آنها است. اگر شغل شما در رابطه با صنعت برق، مخابرات یا کامپیوتر است، نیاز به خرید کابل شیلددار دارید. مجتمع صنایع سیم و کابل آرین ابهر انواع کابل قدرت شیلدار را با مدد از به‌روزترین تکنولوژی دنیا به بازار عرضه می‌کند. برای خرید کابل کنترل افشان شیلددار و اطلاع از قیمت کابل شیلدار با ما تماس بگیرید.

نتیجه کلی: استفاده شیلد در کابل ها موجب بهبود نحوه عملکرد و انتقال سیگنال کابل ها می باشد.

معرفی تولید کننده کابل شیلدار:

شرکت سیم و کابل ابهر یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور ما می باشد که محصولات زیادی در حوزه صنعت برق تولید می کند و در زمینه تولید نیزبا بهره گیری از استانداردهای جهانی و اصول ساختاری و مواد اولیه با کیفیت به تولید کابل های شیلدار می پردازد.شرکت کابل ابهر در حوزه تولید محصولات با کیفیت  موفق به کسب چندین فقره گواهی نامه و لوح تقدیردر طی سال های متمادی شده است و یکی از صادرکنندگان مهم کشور در صنعت سیم و کابل می باشد.

خریداران گرامی برای خرید از شرکت سیم و کابل ابهر می توانید به صورت غیرحضوری و حضوری از طریق اینترنت و تماس با مشاوران فروش ما،یا از شعب نمایندگان فروش این شرکت در سراسر کشور اقدام نمایید.

قیمت انواع مختلف کابل های شیلدارو عوامل تعیین کننده قیمت:

یکی از سوالات متداول خریداران که ذهن را درگیر می کند قیمت نهایی کابل می باشد، به ارائه اطلاعات مفیدی در زمینه قیمت فروش کابل ها می پردازیم کابل های شیلدار در قیاس با بدون شیلدها معمولا به دلیل کاربرد مواد اولیه بیشتر و گران تر و وزن بیشتر شامل هزینه های بیشتری می باشد.

جنس شیلد معمولا از فلزهای رسانای مس و آلومینیوم می باشد که از جمله عوامل صعود قیمت کابل می باشد.همه کابل های شیلدار با قیمت یکسان عرضه نمی شوند و باتوجه به مواردی قیمت های مشابهی ندارند،از مهم ترین موارد جنس و کیفیت مواد اولیه می باشد که در قیمت کابل ها در بازارهای عرضه تأثیر چشمگیری دارد.

ازعوامل دیگر نوسانات موجود در بازار داخلی و نوسانات وابسته به بازارهای خارجی وهمچنین دیگر عوامل مؤثر بر قیمت کابل که سرانجام کابل با قیمت نهایی و استاندارد روانه بازارهای فروش می کنند.

جهت خرید محصول مورد نظر از مجموعه سیم و کابل ابهر با بخش فروش این شرکت در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *