بهترین مارک کابل برق

بهترین مارک کابل برق

کابل برق یکی از مهم‌ترین تجهیزات الکتریکی است که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برقراری جریان برق بدون کابل برق امکان‌پذیر نیست. این کابل‌ها در صنایع کوچک و بزرگ مانند ساختمان، کارخانه‌های تولیدی و پتروشیمی کاربرد دارند. سیم‌ برق باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ به همین دلیل برای انتخاب سیم و کابل برق مناسب باید معیارهای سنجش کیفیت این محصولات را به‌ خوبی بشناسیم تا بتوانیم بهترین خرید ممکن را داشته باشیم. مارک محصول مورد نظر از جمله معیارهایی است که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. استفاده از برندهای معتبر سیم برق باعث افزایش بهره‌وری و کارایی می‌شود. اگر قصد خرید سیم و کابل برای مجموعه خود را دارید تا پایان با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی بهترین مارک کابل برق می‌پردازیم.

کابل برق چیست؟

قبل از اینکه در مورد بهترین مارک کابل برق صحبت کنیم، باید بدانیم کابل برق چیست و چه کاربردی دارد؟ کابل برق یکی از مهم‌ترین تجهیزات الکتریکی است که از سه قسمت اصلی سیم، عایق و روکش تشکیل می‌شود. سیم‌ها وظیفه انتقال جریان الکتریکی از نقطه‌ای به نقطه دیگر را بر عهده دارند. به عبارتی، بدون سیم و کابل، اتصال جریان برق ممکن نیست؛ به همین دلیل وجود این تجهیزات در تمامی مجموعه‌ها ضروری است.

هدایت جریان الکتریکی در کابل‌های برق توسط هادی انجام می‌شود. هادی کابل از یک یا چند رشته فلز رسانا مانند مس و آلومینیوم ساخته شده است که به صورت سیم بافته‌شده یا نیمه بافته در مرکز کابل در کنار هم می‌گیرند. به کابل‌های انعطاف‌پذیر، کابل افشان و به نمونه‌های خشک و غیرقابل انعطاف، کابل نیمه افشان یا مفتولی می‌گویند. این کابل‌ها دارای یک لایه عایق هستند تا جریان الکتریکی با محیط بیرونی در ارتباط نباشد و به عبارتی ایمنی کابل افزایش یابد. تمامی قسمت‌های داخل یک کابل توسط یک روکش PVC پوشانده می‌شود. این پوشش، سیم را در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند فشار، ضربه و کشش محافظت می‌کند.

سیم برق چیست

انواع کابل برق

کابل‌های برق، دامنه کاربردی بسیار وسیعی دارند و در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در شرایط کاری ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضروری است که در هنگام خرید کابل‌های برق، انواع مختلف را بررسی کرده و محصول متناسب با پروژه خود را خریداری نمایید. کابل‌های برق با توجه به سطح ولتاژی که تحمل می‌کنند، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کابل برق فشار ضعیف – LV
  2. کابل برق فشار متوسط – MV
  3. کابل برق فشار قوی – HV

با پیشرفت تکنولوژی و رشد روزافزون صنایع، کابل‌های برق نیز تکامل یافته و بر اساس کاربرد، در انواع بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند. از پرمصرف‌ترین کابل‌های برق موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل کنترل (کابل فرمان)
  • کابل شبکه
  • کابل تلفن (کابل ارتباطی)
  • کابل‌های خود نگهدار
  • کابل اعلام حریق
  • کابل ابزار دقیق
  • کابل جوش
  • کابل کواکسیال
  • کابل کولر

بهترین مارک سیم و کابل برق

بهترین مارک سیم و کابل برق

سیم و کابل را می‌توان یکی از مهم‌ترین تجهیزات برقی به شمار آورد که تقریبا در تمام مجموعه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که امروزه شرکت‌های تولیدی بسیاری را می‌بینیم که در زمینه ساخت این نوع تجهیزات مشغول به فعالیت هستند. یکی از معیارهای سنجش کیفیت یک کابل برق، توجه به شرکت سازنده آن است. اگر قصد خرید کابل برق برای مجموعه خود را دارید، مهم است که این کابل از بهترین برند سیم برق موجود در بازار باشد. مجموعه سیم و کابل ابهر جزء برترین برندهای تولیدکننده انواع سیم و کابل در کشور است که محصولات خود را با کیفیت بالا روانه بازار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل ابهر با مشاوران آن‌ها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *